Om du driver en festival eller något annat återkommande event är det riktigt smart att göra återkommande undersökningar för att skapa event som får många besökare. Det hjälper dig både att behålla gamla besökare och få nya.
Gör en digital undersökning
Att besöka festivaler, konserter och andra event tillhör livets guldkant. Det är roligt att ha en härlig festival att se fram emot, särskilt om du verkligen gillar banden, hur eventet är anordnat eller själva platsen. Det är så mycket som påverkar hur vi uppfattar och uppskattar en festival. Det kan vara favoritbandet som spelar, men det har varit strul med biljetter eller på tältområdet. Eller så var själva campingområdet det bästa på festivalen. Dina besökare återkommer gärna för att de verkligen trivdes, oavsett om favoritartisterna var på plats eller ej. För att kunna utveckla och skapa festivaler och event är det smart att återkommande göra undersökningar för att ta reda på vad dina besökare verkligen tycker. Vad som är viktigt för dem, vad många klagar på, men också vad som verkligen fungerar. Gå in på Ungapped för att enkelt skapa en kundundersökning helt gratis. Med hjälp av lättanvända verktyg skapar du avancerade undersökningar som ger dig mycket data. Du får även hjälp att analysera din data och naturligtvis skapa undersökningar som dina besökare och kunder kommer uppfatta som professionella. Det räcker inte med att skapa undersökningar: du behöver skapa undersökningar som människor vill besvara och som får ditt företag att verka seriöst.
Ställ rätt frågor
När du ska skapa en undersökning på ungapped är det klokt om du först frågar dig vad du behöver få svar på. Dels bör du inte skicka ut för många undersökningar. Du vill inte scamma din besökare. Dels kan du bara utvecklas om du är specifik. Du behöver ställa rätt frågor. Vissa allmänna frågor, men också många specifika frågor: vad det lätt att hitta information på nätet OCH på plats? Toaletter och duschar? Sexuella trakasserier? Lyssnade personalen på dig? Var väldigt praktisk i dina frågor. Både kring camping, hotell, kollektivtrafik, men också själva konserterna. Det kan visa sig att ni bör erbjuda gratisbussar från närmaste stad om många haft problem att ta sig till festivalområdet. Eller att ni bör bygga ut camping eller börja insläppet mycket tidigare.
Samla e-mejladresser
Ju fler som svarar på frågorna, desto bättre underlag får du. Ett tips är att erbjuda en belöning för att de skriver upp sig på ert nyhetsbrev. Billigare biljetter eller en gratis kaffe på festivalen. Skicka med undersökningen i ditt nyhetsbrev. Du bör skriva hur lång tid det kommer att ta att genomföra undersökningen. Det underlättar alltid för att folk ska vilja besvara på frågor. Det är också klokt att inte skicka ut för många nyhetsbrev och undersökningar. Om du alltid erbjuder något kul i varje nyhetsbrev, så ökar du chanserna att mejlen verkligen blir lästa och undersökningarna gjorda.